Ontvangst Signify: meer dan een receptie

11 december 2020

Op veel locaties is een receptie een receptie, maar dat geldt niet voor de ontvangst bij Signify. Een bezoek aan het hoofdkantoor op de High Tech Campus met het Lighting Application Center in Eindhoven is zo bijzonder dat zelfs koningshuizen en presidenten er een kijkje komen nemen. Niet voor niets werd Signify dan ook genomineerd voor de eerste verkiezing van de ‘meest Welkome! bezoekbeleving’.

Signify is de nieuwe bedrijfsnaam van Philips Lighting sinds 2018 en ’s werelds marktleider in verlichting. Het bedrijf ontwikkelt hoogwaardige verlichtingsproducten, -systemen en -services en verandert lichtbronnen in dataverzamelpunten. Om zo nog meer apparaten, plaatsen en mensen via licht met elkaar te verbinden.

New call-to-action

Nieuwste verlichtingstechnieken

Securitymanager Wilko van Weert, verantwoordelijk voor de ontvangst- en bezoekbeleving is trots op de locatie op de High Tech Campus. ‘We hebben een prachtig uitgerust gebouw met grote lichtsculpturen in het midden van het atrium. In ons Lighting Application Center presenteren we de nieuwste verlichtingstechnieken aan onze bezoekers.’

‘Kantoor-, retail-, industrie- en stadionverlichting; voor de corona-uitbraak meldden klanten uit heel Europa zich aan om de laatste ontwikkelingen en technologische toepassingen op het gebied van verlichting te bekijken en te beleven’, vertelt Van Weert. ‘En natuurlijk ontvingen we veel mensen in ons hoofdkantoor. Collega’s van andere locaties bijvoorbeeld en bezoekers van onze salesafdeling.’

Bezoekbeleving in coronatijd

Sinds maart is het echter uitgestorven op de campus. Veel medewerkers werken vanuit huis en bezoekers zijn er nauwelijks. Toch is de bezoekbeleving volgens Van Weert ook in coronatijd speciaal. Als is het alleen al omdat Signify maatregelen heeft genomen om de bezoekbeleving zo veilig mogelijk te laten verlopen.

‘We hebben wereldwijd een uitgebreid programma om de veiligheid zoveel mogelijk te garanderen. Zo is er een coronahandboek waarin alle procedures staan vermeld. We dragen vanaf het begin mondkapjes, werken in shifts en overal zijn sanitizers, mondmaskers en temperatuurmeters voor wie zijn of haar temperatuur wil opmeten. We zijn van alles voorzien.’

Lighting Application Center

Welkomstcomité

Onderdeel van een fijne bezoekbeleving is dat mensen zich veilig voelen, vindt de manager. ‘We willen niet dat mensen het gevoel hebben dat ze naar hun werk móeten, terwijl ze zich niet veilig voelen. Daarnaast vinden we het belangrijk om in deze tijd iets extra’s te doen. Zo verrasten we al onze bezoekers na de eerste lockdown met een welkomstcomité dat een gezond drankje, een gezonde bonbon en nog wat andere gadgets uitdeelde.’

Hoewel de receptie door de spatschermen misschien wat minder gezellig oogt dan een jaar geleden, is Van Weert niet bang dat de bezoekbeleving daaronder lijdt. ‘De basis is dat mensen zich welkom voelen. Dat ze niet alleen bij ons zijn geweest om onze producten te bekijken, maar het gevoel hebben dat ze zijn gezien en worden gewaardeerd. Dat doen we onder andere door onze gasten netjes te woord te staan, een kop koffie aan te bieden en interesse te tonen.’

Juiste bezoekbeleving

De dames van Welkom! leveren volgens Van Weert een grote bijdrage aan de fijne gastbeleving bij Signify. ‘We hebben een fantastisch team van gastvrouwen. Daarnaast verloopt het contact met Welkom! erg prettig. Ik heb maandelijks overleg met de locatiemanager. We bespreken wat goed gaat en wat er beter kan. Alles in goed overleg. Een pluspunt is dat Welkom! gemakkelijk te bereiken is en snel reageert.’

De slagroomsoezen, maar vooral de lovende woorden van de jury zijn een opsteker voor het hele team, vindt Van Weert. Deze oordeelde dat het op een toplocatie als deze een nog grotere uitdaging is om de verwachtingen te evenaren. En dat dat is gelukt. ‘Ondanks het feit dat de locatie omwille van de veiligheid aan veel richtlijnen moet voldoen, zorgt het samenspel met gastvrijheid voor de juiste bezoekbeleving. Zodra je binnenstapt word je omarmd en meegenomen in de klantreis’, aldus het juryrapport.

New Call-to-action

Gastvrij én veilig: lees er alles over in onze whitepaper "GastVeiligheid":

Download de whitepaper Sluiten