‘Menselijk contact is keihard nodig’

18 juni 2020

Van het thuisgevoel van gastvrijheidsmissionaris Luc van Bussel tot de centrale positie van de mens in het gastvrijheids- en veiligheidsconcept van Mark van den Wijngaard. Tijdens de eerste Dag van de Hospitality 16 juni werd één ding duidelijk: menselijk contact is keihard nodig. Ook, of misschien júíst als het gaat om technologische vernieuwing.

De eerste Dag van de Hospitality kon rekenen op veel belangstelling. Bijna 400 deelnemers schreven zich in de voor de webinars van de sprekers Luc van Bussel, Rob Adams, Salim Hadri, Rob Oud en Mark van den Wijngaard. In vijf sessies namen zij de kijkers mee in mens, proces en omgeving. Behalve de bizarre tijd waarin we nu leven, was een van de belangrijkste onderwerpen: ‘Hoe realiseer je met de technologie van vandaag de juiste bezoekbeleving van morgen?’

Echte verbinding

Er stond veel technologie op het programma, maar de mens, échte verbinding en gastvrijheid ontbraken in geen enkele presentatie. Van Bussel beet het spits af en nam de kijker in zeven stappen mee naar ultieme gastvrijheid. Zijn geheim? De bank van Luc. Want wat is er fijner dan neer te ploffen op de bank en nooit meer weg te willen? Je gasten een ‘thuisgevoel’ te geven?

Techniek en innovatie

Vernieuwers Salim Hadri en Rob Adams namen de deelnemers in hun presentaties mee in de wereld van innovatie. Met praktische tips en een mooie case bij ING. Hadri introduceerde daar het Floor concept. Een wachtrijconcept waarmee de ING-adviseur in staat is zelfs gasten die hij of zij voor het eerst ziet persoonlijk aan te spreken.

Rob Oud van Six Fingers liet zien dat er met techniek en innovatie veel winst te behalen valt. Bijvoorbeeld als het gaat om inzicht in en comfort op de werkplek. In zijn presentatie kwamen nieuwe technologieën uitgebreid aan bod. Waaronder het gebruik van sensoren op de werkplek en de digitale receptie: een innovatie die zeker in de anderhalvemeter-samenleving goed van pas komt.

Veilig gevoel

Met de presentatie van Mark van den Wijngaard eindigde het webinar waar in feite alles mee begint: veiligheid. Want je gasten een veilig gevoel geven, dat is de basis. Van den Wijngaards presentatie was geheel gewijd aan de balans tussen gastvrijheid en veiligheid. De kern van een nieuw concept van Welkom! en Securitas waarin beide disciplines samenkomen.

Natuurlijk was er ruimte voor vragen. Na elke presentatie ging Ursula Buiteman, initiatiefneemster van Welkom! met de sprekers in gesprek. Hoe kijken zij aan tegen de coronamaatregelen? Waar zien ze kansen en/of beperkingen? Buiteman kijkt terug op een geslaagde dag en vooral naar het vervolg: de tweede Dag van de Hospitality op 16 juni 2021.

Terugkijken

Heeft u het webinar gemist of wilt u de sessies nog een keer terugkijken? Via deze link kunt u de uitzending terugkijken.

New Call-to-action

Terugkijken: de eerste editie van de "Dag van de Hospitality":

Kijk of luister het webinar terug Sluiten