Nieuws & opinie

De wereld van hospitality is continu in beweging. We delen graag onze kennis en ervaring met u in de vorm van whitepapers, blogs en artikelen.

Artikel

Klantvriendelijkste bedrijf kent haar klanten

20 april 2018

Nederlandse bedrijven streden deze maand opnieuw om de titel van klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Maar wat is klantvriendelijk? De inzichten daarover zijn de afgelopen tien jaar radicaal veranderd. ‘De focus is verschoven van klantvriendelijkheid naar klantkennis’, ...

Artikel

Hoe gastvrij is livechat?

13 april 2018

Het aantal klanten dat liever chat dan telefoneert of mailt is de afgelopen jaren explosief toegenomen. Livechat is voor veel klanten en websitebezoekers inmiddels zelfs het favoriete communicatiekanaal. Reden voor Welkom! om op onderzoek uit te ...

Artikel

Omgaan met kwetsbare bezoekers? 4 tips

28 maart 2018

Oudere en kwetsbare mensen zijn klanten en bezoekers die soms nét wat meer aandacht nodig hebben. Welkom! vroeg Sumeyra Yazir, manager maatschappelijke ondersteuning bij zorginstelling Royaal Thuis om tips.

Artikel

Mystery visit: inzicht in je bezoekbeleving

23 maart 2018

Meten is weten, ook als het gaat om het effect van hospitality. Een mystery visit is een van de instrumenten waarmee je de gastvrijheid in je organisatie in kaart brengt. Welkom! vroeg ‘mystery experts’ Anke Goedhart ...

Whitepaper

Whitepaper – Comfort op de werkplek

16 maart 2018

Over het binnenklimaat in kantoren wordt veel geklaagd. Dat is niet zo vreemd, want een fijne en productieve werkomgeving is afhankelijk van veel factoren.

Artikel

Vernieuwen? Neem uw bezoeker bij de hand

26 februari 2018

Techniek in klantcontact en de hospitalitybranche ontwikkelt zich razendsnel. Zo snel dat het voor medewerkers, bezoekers en klanten soms nauwelijks te behappen is. Geeske te Gussinklo, directeur van de Klantenservice Federatie geeft tips hoe u bezoekers ...