Nieuws & opinie

De wereld van hospitality is continu in beweging. We delen graag onze kennis en ervaring met u in de vorm van whitepapers, blogs en artikelen.

Artikel

Tevreden klanten? Maak medewerkers gelukkig

09 juli 2018

Geen gelukkige medewerkers? Dan ook geen gelukkige klanten. Het werkgeluk van medewerkers is een van de meest onderschatte onderdelen op de weg naar een betere klantbeleving. Welkom! vroeg docent Inge van der Putten van de opleiding ...

Whitepaper

Hartverwarmende hospitality in zeven stappen

02 juli 2018

Hoe zorg je ervoor dat je in een snel digitaliserende samenleving the human touch niet uit het oog verliest? Hoe maak je van klanten ‘Toffe Gasten’ en van medewerkers ‘Vurige Ambassadeurs’?

Artikel

Omotenashi: onvoorwaardelijke gastvrijheid

20 juni 2018

Er is klantenservice, en dan is er Japanse klantenservice. Japanse bedrijven hebben hospitality tot kunst verheven. ‘Omotenashi is de opperste vorm van gastvrijheid’, zegt Toyota en Lexus ambassadeur Lex van den Elsen. Daar willen wij als ...

Artikel

Haal meer uit uw werkdag: 5 tips

07 juni 2018

Werken in een kantoortuin? Volgens onderzoek is dat een drama voor uw concentratie en dodelijk voor de productiviteit. Reden voor Welkom! om ons eens te verdiepen in timemanagement. Met deze tips haalt u – zelfs in ...

Artikel

AVG ook gevolgen voor hospitality

24 mei 2018

De invoering van de nieuwe privacywetgeving (AVG) is u vast niet ontgaan. Na 25 mei zijn organisaties verplicht zorgvuldig(er) met persoonsgegevens om te gaan. En ja, dat heeft ook gevolgen voor de manier van werken en ...

Artikel

Sociale robot geen bedreiging, maar aanwinst

18 mei 2018

Wat nu als negentig procent van al onze werkzaamheden vervuld wordt door robots en nog maar tien procent van de bevolking een baan heeft. Is dat dramatisch? ‘Het lijkt me fantastisch!’, zegt Roeland van Oers, directeur ...