Nieuws & opinie

De wereld van hospitality is continu in beweging. We delen graag onze kennis en ervaring met u in de vorm van whitepapers, blogs en artikelen.

Artikel

Minicursus oog voor detail

13 september 2018

Het oordeel van de gast is een mentale optelsom waarbij ieder detail van de bezoekbeleving telt. Niet zo gek dus dat oog voor detail een van de belangrijkste competenties is in hospitality. Maar wat houdt oog ...

Artikel

Inspiratie: gastvrij snacken op kantoor

03 september 2018

Wist u dat gezonde snacks op kantoor het meest gewaarde extraatje is? Werknemers die overdag gezond eten presteren ruim 25 procent meer. Dat geldt natuurlijk ook voor uw gasten. Welkom! ging op zoek naar inspiratie. Want ...

Artikel

Vakantiegevoel vasthouden? 5 tips

21 augustus 2018

Maanden kijken we ernaar uit, maar is het eenmaal zo ver dan lijkt de vakantie voorbij te vliegen. Met de napret is het vaak niet veel beter gesteld. Reden voor Welkom! om eens uit te zoeken ...

Artikel

Ontwikkel een security mindset in 6 stappen

09 augustus 2018

Uw gasten een veilig gevoel geven is misschien wel de belangrijkste voorwaarde voor een fijne bezoekbeleving. Hospitalitymedewerkers kunnen daar een grote bijdrage aan leveren. Maar hoe wordt u zich bewust van veiligheidsrisico’s en eventuele dreiging? Wij ...

Artikel

Hoe bereikrijk bent u?

02 augustus 2018

Ze komen niet door de spellingscontrole en in het woordenboek zijn ze niet te vinden. Hospitality expert Luc van Bussel trekt zich er niets van aan. Met begrippen als bereikrijk, binnenvoelbaar en luistergevig introduceert hij een ...

Artikel

Onderschat hospitality moment: het vertrek

20 juli 2018

Hoewel vaak veel aandacht wordt besteed aan de eerste indruk, wordt de laatste soms vergeten. Maar wist u dat juist het vertrek een essentieel onderdeel is van de bezoekbeleving? In veel verschillende opzichten. Ursula Buiteman, Business ...